Wbrew pozorom wybór odpowiedniego gadżetu reklamowego nie jest takim prostym zadaniem. Chodzi przecież o to, by skutecznie wspierał kampanię reklamową, a więc musi pozytywnie wpływać na potencjalnych odbiorców reklamy. Dlatego właśnie tak ważne jest dokładne ustalenie wszystkich aspektów związanych z kampanią reklamową oraz z jej elementami. Wpływ ma nie tylko wybór samego elementu, ale również jego odpowiednie przygotowanie, a więc wygląd i jakość. Dotyczy to przede wszystkim produktów, które są elementami do spożycia, a więc różnego rodzaju produkty spożywcze. Jak wiadomo upominki dla klientów, w takiej formie są bardzo popularne i często wykorzystywane przez reklamodawców. Wszystko to dlatego, że są one skuteczną formą wspierania akcji promocyjnej.Dlatego właśnie, jeśli to słodycze reklamowe mają być gadżetami reklamowymi w danej kampanii promocyjnej, to nie wystarczy zadbać o to, by miały one odpowiednie nadruki reklamowe. Przede wszystkim w takiej sytuacji należy zadbać o to, by gadżety były smaczne. Wszystko to dlatego, że to smak może sprawić, że klient zainteresuje się ofertą reklamodawcy lub też będzie ją omijał. Ponieważ do potencjalnych odbiorców reklamy należy sporo osób, to trudno byłoby dopasować smaki gadżetów reklamowych do każdego z nich indywidualnie.
Dlatego właśnie słodycze reklamowe jako gadżety reklamowe powinny być wybierane w uniwersalnych smakach lub też tych najbardziej popularnych. W związku z tym wybierając na przykład cukierki jako gadżety reklamowe, warto kierować się popularnością danego producenta tych produktów. Dzięki temu zwiększy się szansę na to, że tak przygotowane gadżety reklamowe zainteresują większość odbiorców kampanii reklamowej. Wpływ na to ma oczywiście jakość wykonania słodyczy. Nie mniej, jednak jeśli wybierze się producenta słodyczy z dobrą opinią, to o jakość jego produktów nie ma co się martwić.
Jednym słowem Słodycze reklamowe to bardzo dobry pomysł na ciekawe i skuteczne wsparcie każdej kampanii reklamowej. Nie mniej jednak by gadżety reklamowe w takiej formie odniosły sukces konieczne, jest zadbanie nie tylko o ich wygląd, ale również smak. Dlatego właśnie smak i wygląd cukierków czy czekoladek musi iść w parze z jakością wykonania całości. Dzięki temu znacznie zwiększają się szansę na to, że kampania reklamowe odniesie zamierzone efekty, co będzie z pewnością zadowalające dla reklamodawcy.