Współcześnie coraz popularniejsze w reklamie wielu firm i innych instytucji jest wykorzystanie gadżetów reklamowych. Ich zaletą jest nie tylko efektowność i możliwość przykuwania uwagi klientów, ale także bardzo szerokie zastosowanie w działaniach o charakterze marketingowym. Owo szerokie zastosowanie jest właśnie podstawowym bodźcem do sięgania po nie przez wielu reklamodawców. Przy wykorzystywaniu gadżetów reklamowych w marketingu bardzo liczy się kwestia ich odpowiedniej dystrybucji, która umożliwia przekazywanie treści reklamowych do potencjalnych klientów – odbiorców owych treści. Do dwóch najpowszechniejszych metod dystrybucji gadżetów reklamowych należą rozdawanie oraz sprzedaż.
Przykładem powszechnie stosowanego w reklamie wielu firm gadżetu mogą być krówki z logo. Są one bardzo lubiane i popularne. Ich zastosowań w marketingu może być wiele. Wracając do kwestii dystrybucji, najpowszechniejszą metodą jest rozdawnictwo. Na czym ono polega?
Oczywiście chodzi tutaj o to, że owe krówki z logo są wręczane ludziom za darmo, jako podarunki. Jest to metoda bardzo popularna, którą stosuje w swoich działaniach marketingowych większość reklamodawców. Należy dodać, że rozdawanie można prowadzić w wielu miejscach, zwykle jednak wybiera się te, które są regularnie uczęszczane przez dużą liczbę ludzi. Chodzi oczywiście o to, że dużo ludzi w jednym miejscu to duże szanse na pozyskanie nowych klientów – nabywców dóbr i usług, które w ten sposób się promuje. Miejsca ruchliwe, o których mowa, są umieszczone najczęściej w centrach miast, ale mogą to być także leżące na obrzeżach czy poza miastami centra handlowe, parki, itp. Wszystkie te miejsca są popularne wśród mieszkańców okolic, stąd też ludzi nigdy tam nie brakuje.
Ale rozdawanie krówek można też prowadzić w lokalu czy sklepie lub innego rodzaju siedzibie danej firmy czy innej instytucji. Rozdawanie dotyczy wówczas tych, którzy weszli już do środka. Prezent tego rodzaju ma ich zachęcić, aby przychodzili w dane miejsce jak najczęściej i korzystali z oferty danego przedsiębiorstwa. Jak wspomniano, krówki z logo są bardzo dobrym „wabikiem” i sprawdzają się tu doskonale.